Orlando Petriceanu

Posted on May 22, 2015 by administrator

ORLANDO_PETRICEANU_actori_acri_IMG_0305Trainer, Coach, Actor and Director – All4One Entertainment SRL

Domeniu principal de expertiză: Știință și Tehnologie

In 2002 s-a intors dintr-o calatorie de 1 an din Italia. Acolo a fost voluntar, trubadur si actor de strada. Nefiind inca actor profesionist, sustinea spectacole in Pietele mari ale Romei si Venetiei impreuna cu alti artisti ai strazi. Isi facea programare. Era o senzatiei extraordinara sa performez in strada. Spectacolul sau avea 15 minute, dar uneori trebuia sa il faca de 30, pentru ca oamenii nu plecau – il aplaudau si asteptau conform traditiei spectacolelor de strada – BIS-UL. El asa ceva nu avea. Asa incat trebuia sa inventeze pe loc. Bisul trebuia sa fie mai puternic decat finalul spectacolului. Si de cele mai multe ori ii iesea pur si simplu. Lumea il intreba unde joaca, de unde este? De curand si-a dat seama ceea ce facea de fapt la bis.
Intre timp era student la Politehnica. daduse acolo sa nu incalet bocancii de armata. Incepuse sa cocheteze cu teatrul inca din liceu si nu vroia sa se rupa brusc un an. Mergea, pe langa Poli, la Preoteasa, Casa de Cultura, unde facea teatru.
Sederea in Italia l-a facut sa se gandeasca mult sa dea la teatru. De fapt sederea in Italia, singur, rupt de familie la 20 ani l-a facut sa se gandeasca la multe lucruri. Asadar, s-a intors in tara, s-a retras de la Poli si a dat la teatru. Ii era frica in schimb de intrebarea “”DE CE VREI SA TE FACI ACTOR?”". Nu stia care AR TREBUI SA FIE raspunsul corect. L-a aflat si l-a acceptat cu drag anul acesta.
Facultatea nu s-a dovedit a fi ceea ce se asteptam el. Senzatia, magia pe care o simtea in strada, mai ales cand facea BIS-UL, nu exista nici pe departe. Aici in facultate se pare ca toti stiau mai bine decat el ce si cum. Unde era magia? Unde era libertatea? Avea totusi o speranta la Dan Puric in trupa, intrase si la el cand s-a intors din Italia. L-a numit in fata trupei PASSE-PAR-TOUT “”Noul James Dean”". Acolo venea cu propuneri, crea, gresea si o lua de la capat. Dansul i-a zis “”Nu da la facultate! te vor strica AIA”". Destul de dur, dar a inteles mai tarziu ce vroia sa zica.
In timpul facultati cauta acele senzatii de libertate pe care le dobandise pe strada. Vroia sa impartaseasca acest lucru.
Incepuse terapia prin teatru cu copiii cu deficiente de vorbire si auz. A organizat doua mari proiecte culturale la sate pentru copiii din aceste zone, pentru copiii cu deficiente de vorbire si auz: teatru, pantomima, dans, sculptura, pictura, percutie. S-au intamplat lucruri remarcabile in aceste proiecte – unul din copiii satului, considerat de sateni, copilul celui rau si-a recastigat locul in societate. Copiii cu deficiente de vorbire si auz au continuat pe zona artistica – au ajuns sa joace pe scena nationalului. Tot ce facea era cautarea acelei stari prin impartasirea celor dobandite. Era bine de ambele parti.
Ulterior a creat in Bucuresti un prim festival de teatru de strada… oricum usor, usor parca acel sentiment din 2002 se pierdea. Parca nu mai cauta ceva anume. Era intr-o oarecare deriva. Teatrul nu mai era ceea ce credea el. Trupele de teatru nu erau asa de frumoase precum si le imaginam. Toti cautau cate ceva. Sau poate toti uitasera ce cauta si se ajunsesesera intr-o stare de ipocrizie.
In 2007 s-a intalnit cu cel mai mare Arlecchino al acestui secol, maestrul FERRUCCIO SOLERI. Avea 77 ani si sarea si dansa ca la 20. L-a selectat sa lucreze cu dansul la workshop-ul despre masti si caracterul mastilor in commedia dell’arte. I-a zis “”AI CEVA DIN ARTISTUL DE STRADA”" – si iar s-a reaprins flacara acelei senzatii. L-a intrebat cum face sa fie atat de frumos si puternic pe scena – “”I-a vorbit despre energia de a fi”", aspect pe care l-a urmat de atunci in tot ceea ce fac.
Din acel moment si-a indreptat atentia catre regie si psihologie.
A creat spectacolele fenomen DRUM UP (primul show de percutie si improvizatie din Romania) si INCA O SANSA (o reinventare a teatrului forum al lui Augusto Boal, utilizand tehnici de analiza tranzactionala si programare neurolingvistica). Aceste proiecte au fost invitate in workshop-uri de dezvoltare personala: Bootcamp-urile lui Andy Szekely cu care colaboreaza de 4 ani de zile si unde a avut sansa sa isi aprofundeze studiile. Gratian Sonu si Daniel Zarnescu, Daniela Andreescu. Apoi in Polonia la Lublin si Franta la Nantes prin prooectul GASPARD HAUSER – copilul salbatic al Europei, dupa Peter Handke – un studiu antropologic si psihologic al naturii umane.
Anul 2012, la exact 10 ani de la intoarcerea din Italia a inceput lucrul la LUCRAREA DE DOCTORAT “”ALTER EGO SAU CONTRACTUL DINTRE ACTOR SI PERSONAJ”" / “”Intalnirea cu tine”".

Domenii de expertiză

Economie și Comerț: Mediu de Afaceri și Antreprenoriat
Politică Internă: Cultură | Educație
Expertiză Regională: România